fredag 3 augusti 2007

Dubbelt att komma hem

Hemma efter två veckor på resande semesterfot.
Eller två veckor ifrån Karlstad.
Kändes inte som att jag längtade "hem" när vi var borta precis.
Och inte fick jag den där "gud-vad-det-är-skönt-att-komma-hem" känslan som jag nästan alltid får när jag varit iväg länge.
Men hemma är vi. Och nu när jag väl sitter i soffan med datorn i en ergonomiska galen ställning och skriver så känns det rätt gött ändå. Att vara hemma. I Karlstad. Som blev "hemma" för ganska så många år sen.

Jag ska behålla semesterlugnet även här hemma den sista semesterveckan har jag planerat. Rastlösheten och måstena kryper rätt lätt på mig när jag kommer hem från "händelser", tillbaka. Fast vardag är det inte förrän onsdagen den 15 augusti. En evighet dit. Och när dagen väl kommer så är det helt lugnt.

Vi besökte IKEA-landet på väg hem från Göteborg. En Molger stod i ett hörn och skrek "-Köp mig! Jag vet att du vill ha mig så gör det bara. Jag är dessutom billigare än vanligt."
Så det blev en Molger. I valnöt. In i badrummet ska han. Fast han måste sättas ihop först. Det har Majkoll sagt att vi ska göra ikväll. Jag är tveksam. Klockan närmar sig halv ett och jag är trött.

Vi får se.

Inga kommentarer: