tisdag 28 augusti 2007

10 timmars sömn

Hade jag behövt nu. Ska försöka få till det i natt. Blir svårt, rent omöjligt kom jag på. Midsommarmorden klockan 21 ikväll och pump 07.30 imorgon bitti. Vill/kan inte prioritera bort något av dem. Sömnen hade behövts för att tvinga bort förkylningssymptomen: Blåsa i munnen. Frysattacker på jobbet. Vädrets fel. Det kan väl för bövelen inte bara bli snorkallt över en natt. Soffa, filten och glassen får göra sitt.

Var hos doktor Hud idag förresten. Han sa det jag trodde. Pigmentförändringar som beror på hormoner. Jobbigt att vara lady ibland. Fick ett recept på en blekningssalva som jag skulle smörja på varje kväll. Passade på att fråga om min hudstatus generellt. Den var så bra så sa doktor Hud – inte fet, inte torr, utan normal. Halleluja.

Måste ju skriva en rad om VM också. Vad duktiga vi är. Vi svenskar alltså. Wissman, Kallur och Mohammed. Åh, vad det är roligt. Visste ni förresten att far min har haft Mustafa som elev i gymnasiet i Lysekil? Det hörs på´n när han pratar. Att han är från Lysekil. Eller "Lychhill", som inbitna bohuslänningar säger. Iiiiiiiiiandet är svårt att missa.

Blåsa i munnen. Tycker inte om.

Inga kommentarer: