lördag 28 juni 2008

Jo, jag var där.

03.45 i morse ringde alarmet på min mobil. Sen dess har vi åkt buss och taxi och flyg och flyg och flyg och taxi igen. Möte och resa har gått bra. Trevligt och avslappnat och lagom jobb. Jag gillar att resa med kollega P. Vi har roligt ihop. Skojjar och skrattar och pratar. Fast seriösa när vi behöver. Chefen var också med den här gången.

Förutom jobb och jobb, åt vi mycket gott, gick mycket och testade många av Londons pubar. Tydligen existerar en konspirationsteori om att fotbolls VM i Sverige -58 aldrig existerade. Det låter jättekonstigt. Därför tänkte jag visa några bildbevis på min Londonresa.

Hotellen i la London är under all kritik. Iallafall det vi bodde på de första två nätterna. Vi fick dra lott om vem som skulle bo i den minsta skrubben. Tro det eller ej men jag drog INTE nitlotten. Jag slapp det hemska hemska lilla äckliga rökrummet. Själv fick jag sova i ett (under omständigheterna helt ok ) dubelrum. Att badrumslampan inte funkade och att fönstret inte gick att stänga känns överkomlig i jämförelse. Och handdukskroken i badrummet. Kolla in. Visst kaklet retro, men vad svårt det var att överhuvudtaget hitta kroken på väggen.


Vi fick en eftermiddag med sightseeing i London town. Vi åkte aldrig upp med the London eye trots att jag ville. Mäktig grej det där. Tydligen ett milleniummonument.

Sen såg vi en stor klocka.

Vi funderade på hur långt man skulle hinna springa in mot Buckingham Palace innan man blev stoppad av säkerhetsvakter. Kollega P berättade att någon några år tidigare hade "brutit" sig in och kommit så långt som till utanför drottningens badrum. Lite säkerhetsproblem där.

Nu måste jag nog sova.

1 kommentar:

Helena sa...

Inte utan att man ändå får en liten längt till London. Det var längesen man var där nu. Men så är det detdär med boendet, dyrt och dåligt! Mister liksom lite av charmen då.

Men åh, vad jag vill åka nånstans! Mor&far är i underbara Rom, lillebror i Los Angeles och Elli i Belgien just nu. Själv ska jag nog ta mig bortåt östermalm idag :)

Kram!